رول اوت آپدیت آگوست 2024

اتمام آپدیت هسته اصلی گوگل آگوست 2024

بروز رسانی هسته اصلی گوگل August 2024 در تاریخ 25 مرداد ماه 1403 روز پنجشنبه آغاز شد که تا امشب یعنی تاریخ 13 شهریور ساعت 22:38 دقیقه به مدت حدودا 20 روز ، به پایان رسید.

 

در این بروز رسانی که هدف اصلی توجه ویژه تر به وب سایت های کوچک و تخصصی ، وب سایت های دارای محتواهای با کیفیت و سایتهایی که هدف اصلی شان را فقط الگوریتم های گوگل گذاشته اند و توجهی به کاربران ندارند ، بود و بعد از آن به اتمام رسید.این آپدیت هم همچون دیگر آپدیت ها شامل وبمسترهای راضی و ناراضی زیادی بود.افراد زیادی در سراسر دنیا من جمله از ایران مدعی هستند که بعد از آپدیت همچنان وب سایت هایی در نتایج بالای سرپ هستند که اصلا کیفیت محتوای مناسبی ندارند!

 

معمولا گوگل در برخی از آپدیت های خود فرم بازخورد از آنرا برای وبمسترها فعال میکند تا ببیند آیا رضایت آنها را جلب کرده است یا خیر و چنانچه درصد بالای افراد ناراضی باشند سعی میکند در آپدیت بعدی آنرا جبران کند.به عنوان مثال در آپدیت هلپ فول کانتنت 2023 helpful content بسیاری از وب سایت های ایرانی و خارجی ناگهان افت بسیار شدیدی داشتند طوری که حتی یکی از وب سایت های ما که روزانه 30 هزار بازدید کننده داشت ، به ورودی روزانه 4 هزار رسید و این موضوع علاوه بر نگرانی مدیر سئو سایت ، نگرانی مالی بزرگی برای کل مجموعه به همراه داشته چرا که میتواند باعث مشکلات مالی شدیدی برای آنها شود.اما در هر آپدیت میبینیم که گوگل در تلاش است تا مشکلات آپدیت هلپ فول کانتنت را رفع کند که یکی از آنها همین آپدیت آگوست بود.

 

جالب است بدانید که در زمان شروع آپدیت آگوست 2024 در همان ابتدای کار یعنی حدودا 4 روز اول با مشکلاتی همچون عدم آپدیت سرچ کنسول ، از بین رفتن ناگهانی بسیاری از رتبه ها ، حذف بسیاری از صفحات مهم وب سایت ها همراه بود که رفع گردید. به نظر من بعد از آپدیت هلپ فول کانتنت یعنی سپتامبر 2023 گوگل با مشکلاتی مواجه شده است و حالا حالاها نیاز دارد تا وب سایت های به قول خودش جواهرات پنهان اعماق وب را شناسایی کند!

 

بعد از اتمام آپدیت آگوست 2024 چه باید کرد؟

همانطور که متوجه شدیم ، هدف اصلی این آپدیت پیدا کردن وب سایت های کوچک و تخصصی و یا وب سایت های بزرگی که محتوای با کیفیت تولید میکنند و از استراتژی قدیمی و تکراری بازنویسی محتوا استفاده نمیکنند ، بود پس شما بدون نگرانی فقط تمرکز خود را به روی تولید محتوای با کیفیت و مفید ادامه دهید.

 

اگر بعد از آپدیت آگوست 2024 افت کردیم چه باید کرد ؟ ( از زبان گوگل )

گوگل گفته است که چنانچه سایت شما بعد از این آپدیت آسیب دیده است فقط همین کار را کنید :

“به طور خلاصه، محتوای مفید برای مردم بنویسید و نه برای رتبه در موتورهای جستجو . تا زمانی که محتوای رضایت بخش برای مردم تولید نکنید، هیچ اتفاق جدید یا خاصی برای این به‌ روزرسانی در سایت شما وجود نخواهد داشت”

 

اگر بعد از آپدیت آگوست 2024 افت کردیم چه باید کرد ؟ ( از زبان من )

میدانم که شما هم همچون بسیاری از وبمسترهای دنیا احتمالا از رضایت کافی بعد از آپدیت های گوگل برخوردار نیستید و احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که چرا گوگل فلان سایتی که تازه چندماهه ایندکس شده و مدام از بک لینک های غیر اصولی و روش های کلاه سیاه و محتوای کپی و بازنویسی شده با ui و ux افتضاح می باشد را بعد از هر آپدیت ارتقا می دهد؟ جوابش یک کلام است ” در اکثر موارد هیچ وبمستری نمیداند! ” این را یادتان باشد که این آپدیت ها و رفتار گوگل کاملا مخفی بوده و در بسیاری از موارد ممکن است حتی از روی قصد این اقدامات را انجام دهد:)

شما روحیه ی خود را حفظ کرده و فقط به تولید محتوای با کیفیت و در کنار آن فعالیت آف پیجی خود را ادامه دهید ( چرا که محتوای فوق العاده با کیفیت هم بدون آف پیج اصلا برای گوگل معنا ندارد ).بلاخره یک روزی سایت شما هم دیده خواهد شد.راستی اگر دوست دارید میتوانید به صفحه ی آموزش سئو خارجی ما هم سری بزنید مطالب مفیدی رو براتون آماده کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

فهرست مطالب

محبوب ترین دسته بندی ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟