پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل چیست

پنالتی گوگل یکی از مقوله های بخش آموزش سئو داخلی می باشد که ما به طور کامل ویژگی ها ی آن و علت وقوع دادن آن را توضیح داده ایم. شما همچنین می توانید در وب سایت وبتانیک مقاله های مرتبط را مطالعه بفرمایید.

امروزه با الگوریتم های هوشمندی که گوگل به کار می برد، باید برای ایجاد یک وب سایت همه ی قوانین و استاندارد ها را به کار ببریم تا مورد جریمه ی گوگل قرار نگیریم. الگوریتم های جستجوی گوگل هر روز آپدیت می شوند و راه را به روی وب مستر هایی که سعی می کنند آن را دور بزنند می بندد. گوگل برای جریمه کردن وب سایت ها دلایل متعددی را بیان کرده است اما هستند کسانی که چون مطالعه در این باره ندارند نا خواسته به علت رعایت نکردن قوانین دچار پنالتی گوگل می شوند و کلی ضرر و زیان به کسب و کار آن ها زده می شود.

 

پنالتی گوگل چیست؟

در خیلی از رسانه ها این مفهوم با الگوریتم های استانداردی که در این راستا فعالیت می کنند اشتباه گرفته می شود در حالی که این دو موضوع کاملا جدا هستند. الگوریتم مجموعه دستور العمل های استانداردی است که نوشته می شود تا نتایج مطلوب را ارائه دهد.

هنگامی که وب سایتی جریمه می شود این خیلی مهم است که از جانب الگوریتم ها جریمه شده یا مستقیم از طرف گوگل جریمه شده است چرا که انتخاب استراتژی درست کردن سئو به آن بستگی دارد. . جریمه شدن از طرف الگوریتم ها هم کم از پنالتی ندارد زیرا باعث ریزش ترافیک بازدید از سایت شما می شود اما پنالتی گوگل به گونه ای است که شما یک گزارش دستی  به صورت مستقیم از گوگل کنسول سرچ دریافت می کنید، هنگامی که این مشکل علنی شد شما باید درباره ی آن پاره ای از توضیحات درباره ی ریشه ی مشکل را بدهید، در حالی که اگر از طرف الگوریتم ها جریمه شده باشید نیازی به ارتباط مستقیم با گوگل نیست زیرا اصلا گوگل مجوزی برای این کار صادر نکرده است.

 

برخی از این الگوریتم ها عبارتند از:

 

الگوریتم های جریمه

  • الگوریتم گوگل پاندا: این الگوریتم برای صحت محتوا به کار می رود. مانند پاندا عمل می کند که ماهی های درشت را تشخیص می کند. در اینجا هم وب سایت ها را از نظر تعداد کلمات، نسبت کلمه به تگ های Html و کپی نبودن محتوا بررسی می کند اگر مشکی داشته باشند جریمه می شوند.

 

  • الگوریتم گوگل پنگوئن: سایت هایی که در واقع اسپم هستند و تنها برای تبلیغ کردن وب سایت های دیگر به وجود آمده اند توسط این الگوریتم شناخته می شوند. به این صورت که این الگوریتم مدام در حال بررسی لینک های ورودی و خروجی از یک وب سایت هستند و هر جا که ترافیک غیر عادی را تشخیص دهد وب سایت مربوطه مشمول جریمه می شود.

 

  • الگوریتم مرغ مگس خوار: این الگوریم ارتباط بین محتوا و کلمه کلیدی را بررسی می کند. کلمه ی کلیدی را می شمارد و به تعداد آن حساس است. اگر تعداد کلمه ی کلیدی وب سایتی از یک مقدار بیشتر یا کمتر باشد آن وب سایت را اسپم تشخیص می دهد.

 

Google دو نوع از وب سایت ها را مورد جریمه قرار می دهد:

  • وب سایت هایی که رتبه های خود را از طریق روش های غیر قانونی بالا می بردند: بیشترین جریمه های گوگل شامل افرادی می شود که از راه کار های نادرست و غیر استاندارد برای بالا رفتن سئو سایت خود استفاده می کنند. این مباحث تکنیک های غیر حرفه ای هستند که بیشتر در مباحث سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری به آن پرداخته شده است. در نهایت این سایت مشمول جریمه می شوند و یا حتی ممکن است برای همیشه از صفحه ی گوگل حذف شوند.

 

  • وب سایت هایی که از روش های غیر اخلاقی برای از بین بردن رقبا استفاده می کنند: گوگل هر روزه با به روز کردن جریمه های خود افراد متخلف را جریمه می کند. پس کسانی هم که قصد آسیب زدن و آزار دیگران را داشته باشند مشمول جریمه کرده است. اما متاسفانه افراد متخلفی هستند که کار بلد هستند و ردی از خود به جا نمی گذارند و در دنیای بازاریابی سعی بر صدمه زدن به رقبا دارند مثلا لینک دادن از طریق سایت هایی با رتبه بندی بسیار پایین به سایت های رقبا.

 

چه خطا هایی مشمول پنالتی گوگل می شود:

خطای جریمه

  • لینک خریدن: گوگل بر روی این مسئه بسیار حساس است و هر گونه لینک خریدنی را جریمه می کند. خیلی از سایت هایی که لینک می فروشند ادعا دارند که این لینک ها غیر ردیابی هستند، به هیچ وجه گول آن ها را نخورید که گوگل باهوش تر از این حرفاست.

 

  • چگالی کلمات کلیدی را رعایت نکنیم: در محتوای خود هیچ گاه بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده نکنید زیرا مشمول جریمه ی گوگل می شوید. موتور های جستجو آنقدر هوشمند هستند که :بفهمند یک محتوا فقط از کلمات پر شده است یا واقعا دارای محتوای مفیدی است. سعی کنید چگالی کلمات را بین 2 تا 3 نگه دارید. به مقاله ی چگالی کلمات کلیدی چیست رجوع شود.

 

  • اگر از محتوا های کپی شده استفاده کنید و یا حق کپی رایت را رعایت نکنید: کپی کردن از جمله موارد دیگری است که شدیدا توسط گوگل پیگیری می شود. صفحاتی را که کپی باشند ایندکس نمی شوند و در رتبه بندی گوگل نمی آیند. و در صورت اینکه محتوای شما کپی باشد مشمول پنالتی گوگل می شوید.

 

  • گذاشتن تبلیغاتی که باز شدن سایت رابرای کاربر مشکل می کند: گوگل پیج هایی را که تبلیغات زیادی را دارند و کاربران خود را خسته می کنند نشانه گذاری می کند و جزو صفحات سنگین می گذارد که کاربران دوست دارند هر چه سریع تر صفحه را ترک کنند.

 

  • اگرمحتوای خود را پنهان کنید: گوگل دوست دارد همیشه با او شفاف باشید پس از پنهان کردن بخشی از محتوای خود خود داری کنید. برخی از سئو کاران کلماتی را هم رنگ زمینه ی سایت می گذارند که از دید گوگل دور بماند. ممکن است این کار رتبه بندی آن ها را بالا ببرد ولی قطعا مشمول پنالی گوگل می شوند.

 

  • استفاده ی بیش از حد از Anchor Text: از متن لنگر خیلی استفاده نکنید این کار باعث پایین آمدن رتبه ی سایتتان می گردد. رعایت نکردن حد تعادل استفاده از متن لنگر شما را مشمول پنالتی گوگل می کند.

 

  • قرار دادن محتوا های غیر انسانی و خشونت آمیز: گوگل به مفید بودن محتوا ها اهمیت زیادی می دهد، پس طبیعتا گذاشتن صحنه هایی از جمله آزار دادن حیوانات یا غیر انسانی با پنالتی گوگل روبرو می شود.

 

پس از اعمال گوگل پنالتی عوامل زیر در سرعت بهبودی نقش دارند:

  • این که از چه طریقی مجازات شده اید ( الگوریتم ها، به صورت دستی و یا بد افزار ها )
  • مشکل تا چه حدی است ( جریمه ی کوچکی، کلا از گوگل حذف شده اید یا از ایندکس خارج شده اید)
  • سرعت شناسایی فهمیدن مشکلات وب ساییتان چقدر است.
  • سرعت حل کردن مشکلات پیرامون وب سایتتان چقدر است.
  • مدت زمان اراده ی در خواست تجدید نظر چقدر است.

 

جمع بندی

امروزه به هیچ وجه نباید گوگل را دست کم گرفت چرا که موتورهای جستجوی گوگل هر روز هوشمند تر می شوند. پس بهتر است به جای تمرکز بر ذاده های غیر قانونی، تمرکزمان را روی درست طراحی  کردن و تولید محتوای صحیح، بگذاریم. با این کار هیچ گاه مشمول جرمه ی گوگل نمی شوید. برای کمک گرفتن در این زمبنه به بخش مشاوره سئو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

فهرست مطالب

محبوب ترین دسته بندی ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟