کلمات کلیدی lsi چیست؟

lsi چیست

کلمات کلیدی lsi چیست ؟ کلمات کلیدی همیشه اساسی ترین بخش محتوا ها هستند. به خصوص در گذشته به این صورت بود که موتور جستجوی گوگل با توجه به تعداد کیورد های به کار رفته در متن تشخیص می داد که این محتوا برای این کلمه مناسب است یا خیر. اما با گذشت زمان الگوریتم جستجو تغییر کرد و گوگل هوشمند شد و بحث چگالی کلمات کلیدی به وجود آمد. گوگل دیگر با مراجعه به متن وب سایت ها تشخیص می دهد که این نوشته مناست موضوع مشخص شده است یا خیر. در واقع دیگر باید با زبان آدم با گوگل صحبت کنیم. گوگل برای درک بهتر محتوا و مطالب وب سایت ها از کلمه ی کلیدی LSI استفاده می کند. این مقوله از جمله موضوعات آموزش سئو داخلی است که در ادامه به توضیح این واژه می پردازیم.

lsi مخفف چیست

LSI ( Latent Semantic Indexing ) چیست؟

قبل از توضیح علمی این کلمه بهتر است با ذکر مثالی در دنیای واقعی شما را با این کلمه آشنا سازم.

مثال: شما هنگامی که به عروسی می روید و بعد از آن از شما می پرسند که جشن چگونه بود؟ شما با عبارت هایی مانند کیک عروسی، مهمان های عروسی، شام عروسی، کادو های عروسی ، موزیک های پلی شده در عروسی و …. برای دوستانتان توضیح می دهید. این کلمات در واقع همان عبارت LSI است که برای جشن عروسی به کار رفته است.

مثال علمی  آن این است: اگر بخواهید درباره ی سریال شهرزاد مطلب بنویسید، LSI کلمه ی کلیدی آن به صورت شکل زیر است:

کلمات lsi

پس LSI کلماتی هستند که مفهوم کلمه ی کلیدی را می رسانند و موتور های جستجو برای درک درست از یک محتوا از این کلمات استفاده می کنند.

 

آیا می توان گفت که LSI کلمات مترادف هستند؟

خیر بلکه LSI بسیار فراتر از کلمات مترادف هستند مثال زیر را در نظر بگیرید تا به گستردگی و مفهومی بودن LSI بیشتر پی ببرید:

عبارت ال اس ای و مترادف

در واقع همان طور که مشاهده کردید مترادف ها به معنای مشابهی اشاره می کنند در حالی که LSI ها به مفاهیم کلی تری اشاره می کنند.

توجه: با وجود این که LSI یک روش تحلیلی برای جستجو است اما موتور های جستجوی گوگل دیگر از این روش نیز استفاده نمی کنند و روش های پیشرفته تر مثل الگوریتم BERT و یا نسخه ی پیشرفته تر آن RoBERTa را برای تحلیل معنایی به کار می برند.

 

روش های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI

  • با مشاهده کردن و ایده گرفتن از سایت رقبا: می توانید به سایت رقبا بروید و از کلمات و مفاهیم و عباراتی که به کار می برند ایده بگبرید و برای کلمات LSI خود استفاده کنید. برای پیمایش در وب سایت ها می توانید از ابزار های تحلیل محتوا مانند Ahrefs، SEMrush و SimilarWeb استفاده کنید. این ابزار ها کمک می کنند که به راحتی در وب سایت رقیب بچرخید و از لحاظ محتوای آن را بررسی کنید و از عبارت های مناسب آن استفاده کنید.
  • سرچ باکس گوگل: هنگامی که در گوگل جستجو می کنیم اولین کلمه را که وارد می کنیم گوگل عبارت های متناسب با آن کلمه را برایمان نمایش می دهد. می توانید از این عبارات برای کلمات کلیدی و LSI خود استفاده کنید.

کلمات کلیدی lsi

اغلب این کلمات پیشنهادی گوگل سرچ های کاربران است که طبیعتا برای استفاده به منظور کلمات کلیدی LSI بسیار مناسب هستند. حتی شما می توانید بعد از نوشتن عبارت خود یک اسپیس بزنید تا پیشنهادات بیشتری برای شما به نمایش گذاشته شود.

 

  • استفاده از عبارت های Related Searched: هنگامی که عبارت خود را در گوگل سرچ نوشتید به پایین صفحه و به بخش Related Searched بروید. در آن جا عبارت هایی را می بینید که معمولا با محتوای شما متناسب است پس آن هایی را که قرابت مفهومی با موضوع شما دارند را انتخاب کنید و به عنوان عبارت های LSI در متن خود به کار ببرید. برای بهبود سئو ی وب سایت خود حتما از این گونه کلمات استفاده کنید تا گوگل هنگام سرچ کردن بهتر محتوای شما را درک کند.

related search

  • از سایت های تحقیق کیورد ها کمک بگیرید: می توانید با مراجعه به این سایت ها خیلی راحت کلمات کلیدی هم مفهوم با محتوای خود را بیابید.

در ادامه به این مبحث مهم که LSI چه تاثیری در سئوی وب سایت ها می گذارد، می پردازیم.

 

تاثیر LSI در سئو وب سایت ها

LSI ها به دلیل ارتباط معنایی که با محتوا دارند می توانند بین کلمات مختلف ارتباط برقرار کنند. این تکنیک باعث می شود که در بهینه سازی محتوا و عملکرد بهتر موتور های جستجو بازدهی بسیار بالایی داشته باشید. می توانید با استفاده از LSI بهترین عبارات و کلمات مرتبط با سئو کلمات کلیدی خود به کار ببرید. و این کار محتوای شما بسیار غنی و کاربر پسند تر می کند و این امر رتبه بندی شما را در گوگل ارتقا می بخشد. و سئوی وب سایت شما را بالا می برد.

ال اس ای و سئو

دلایل استفاده از کلمات LSI

  • ممانعت از اسپم شناخته شدن وب سایت یا مقاله: عبارات LSI باعث می شوند تا شما مدام یک کلمه را به عنوان کلمه ی کلیدی تکرار نکنید که این کار همان طور که در مبحث چگالی کلمات کلیدی چیست گفتیم باعث می شود وب سایت شما به عنوان پیج فیک شناخته شود.

 

  • ایده های بیشتری برای محتوا به ذهنتان می رسد: با استفاده از کلمات LSI دست شما باز تر می شود برای پرداختن به موضوعات بیشتر و تنوع دادن به محتوایتان.

 

  • یک محتوای کامل و جامع به کاربر ارئه می دهیم: با کلمات کلیدی LSI شما می توانید عبارت های مرتبط زیادی را ارائه دهید که این باعث می شود نرخ خروج کاربران از پیج شما کمتر شود و به طبع باعث بالا رفتن سئو سایتتان می گردد.

 

  • جایگاه بهتر در نتایج گوگل یا SERP: الگوریتم های جدید گوگل این گونه است که هر وب سایتی به پرسش های بیشتری پاسخ دهد غنی تر شناخته می شود که قطعا با LSI به این مهم دست پیدا می کنید.

 

تفاوت کلمات کلیدی دم دراز با کلمات LSI

کلمات لانگ تیل کلماتی هستند که باید از چند کلمه تشکیل شده باشند و سرچ را محدودتر و هدفمند تر می کند اما LSI ها چون مفهومی هستند دامنه ی سرچ را بالا می برد و قدرت انتخاب کاربران را نیز بالا می برند.

 

جمع بندی

LSI ( Latent Semantic Indexing ) یک مفهومی است که نقشی اساسی در تولید محتوا ها دارد. چرا که با وسعت بخشیدن به دایره ی لغات هم معنی با واژه ی کلیدی دست شما را باز می گذارد تا متن کامل تر و جامع تری را ارائه دهید. این امر باعث بالا رفتن نرخ ترافیک سایت ، بازدهی بالاتر و سئوی بهتر می شود. به قسمت مشاوره سئو و یا آموزش سئو برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

فهرست مطالب

محبوب ترین دسته بندی ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟