سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست

از مهم ترین مباحث آموزش سئو داخلی بحث سئو محتوا است که تاثیر بالایی بر بالا رفتن رتبه ی سایت دارد. این که ما بتوانیم برای موضوعی که می خواهیم به آن بپردازیم عنوان مناسبی را پیدا کنیم و متن پر معنایی را بنویسیم یعنی اینکه سئو محتوا را رعایت کرده ایم. با رعیات کردن استاندارد ها و تولید یک محتوای غنی و با به اشتراک گذاشتن آن در اینترنت باعث بالا رفتن ترافیک بازدید از سایت مان می شویم، و به طبع باعث بالا رفتن رتبه بندی سایت می شود. پس نتیجه این که تولید محتوا با میزان بالا رفتن سئو رابطه ی مستقیم دارد.

برای تولید محتوا راه های گوناگونی وجود دارد که به سلیقه ی هر کسی وابسته است. اما سه مورد در همه ی روش ها مشترک است از جمله محتوا باید جذاب ، کاربردی و سرگرم کننده باشد.

 

روش های تولید محتوا:

  • روش اینفوگرافیک: اینفوگرافیک یعنی طرح های بلند مدتی که به صورت آمار ها، گرافیک ها و نمودار ها نشان داده می شود. این گونه تولید محتوا تا حدودی هزینه بر است اما مزیتی که دارد تا مدت های زیادی دارای اعتبار است و مورد استفاده قرار می گیرد.
  • روش وبلاگ: این بسیار پر کاربرد است. می توانید در بازه های زمانی مختلف محتوا هایی را تولید کنید و با کاربران به اشتراک بگذارید. شما می توانید برای آشنایی بشتر در این زمینه به بخش طراحی سایت در اندیشه در وب سایت وبتانیک مراجعه نمایید.
  • روش ویدئو: از آن جایی که که خیلی ها تمایل دارند که برای پی بردن به موضوعی از ویدئو استفاده کنند پس بهتر است از این روش برای آموزش ها و معرفی محصولات استفاده کنید. شما می توانید این ویدئو ها را در وب سایت خود یا در سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات که مخصوص ویدئو است، بارگذاری کنید.
  • روش مطالعات میدانی: شما می توانید درباره ی یک موضوع خاصی دست به مطالعه ی میدانی بزنید و تجربه ها و نوشته هایتان را به عنوان یک تولید محتوا در اختیار کاربران قرار دهید.

برای سئو محتوا باید محتوا هایی که می نویسید هدفمند باشند نباید به گونه ای باشد که مطالب در هم و سرسری فقط برای پر کردن وبلاگ یا سایتتان ارائه دهید. این اتفاقات معمولا وقت هایی می افتد که:

  • مدیر وبلاگ هر روز از شما محتوای جدید بخواهد.
  • به علت کم تجربگی فکر کنید هر چه بیشتر محتوا تولید کنید موفق ترید.
  • و یا به شما گفته اند اگر محتوای زیاد تولید کنید در رتبه بندی شما تاثیر مثبت دارد.
  • و …

این روش هایی که در بالا تر گفتیم فقط نباید برای پر کردن سایت یا وبلاگ به کار بروند، بلکه باید شامل موارد زیر باشند تا سئو محتوا را بالا ببرند:

  • برای اینکه در SERP رتبه کسب کنید.
  • برای اینکه لینک کسب کنید.
  • برای اینکه به مخاطبانتان آموزش دهید.
  • برای اینکه تعاملات اجتماعی را هدایت کنید.
  • برای اینکه مشتریان احتمالی تولید کنید. مانند سرنخ ها یا لید ها

 

قابلیت های تولید محتوا بر اساس سئو:

  • طبق پژوهش های که Hobspot، انجام داده است وب سایت هایی که سئو محتوا تولید می کنند 350 درصد ترافیک بالاتر برای کاربران دارند.

 

  • طبق آماری که گوگل نشان می دهد، سئو محتوا یکی از سه فاکتو مهم در بالا بردن رتبه ی سایت است پس باید این مقوله بسیار مهم در نظر گرفت.

بر اساس همین استنادات متوجه می شویم که تولید محتوا، بازاریابی محتوا و سئو محتوا چقدر در جذب ترافیک کاربران مهم است.

 

 

شما هر محتوایی که بنویسید رتبه نمی گیرد زیرا تنها محتوا هایی رتبه می گیرند که جواب سرچ های کاربران را بدهند. پس اگر مقررات سئو را انجام دهید می توانید چنین محتواهایی را تحویل کاربران دهید و از گوگل رتبه بگیرید. زیرا خدف اصلی سئو محتوا رساندن مطالبی به کاربران است که به درد آن ها بخورد.

 

ویژگی های سئو محتوا به صورت کلی به صورت زیر است:

  • رتبه گرفتن از گوگل: هر چه رتبه ی بالاتر بگیریم رتبه وب سایتمان بالاتر می رود زیرا خیلی از جستجو گر ها معمولا سراغ صفحه ی دوم جستجو در گوگل نمی روند.

 

  • ترافیک را افزایش می دهد: هر چه میزان کلیک سایتمان بالاتر باشد رتبه بالاتر می رود به صورتی که 32 درصد کلیک ها را وب سایتی که در رتبه ی یک قرار دارد به خود اختصاص می دهد.

 

  • اعتبار صفحه بالا می رود: این بدان معنی است که هر چه اعتبار صفحه ی شما بالا برود، وب سایت شما باکیفیت تر، قابل اعتماد تر و مطالب مفیدی برای کاربر دارد.

 

  • تجربه ی خوبی در ذهن کاربر باقی می گذارد: بهینه سازی محتوا باعث می شود که کاربر با مراجعه به سایت شما سردرگم نشود و خیلی سریع به هدف خود برسد. با کارهایی مانند: بخش بندی مطالب سایت، رعایت فاصله ی بین لینک ها، از تصاویر و ویدئو های مرتبط استفاده کنید و کیفیت بالای مطالب و خیلی موارد کاربر پسند دیگر.

 

چگونه محتوا را بر اساس سئو محتوا تولید کنید؟

همان طور که پیش تر گفتیم تولید محتوای درست از سه فاکتور اصلی در رتبه گرفتن از گوگل است. پس در ادامه به چگونگی رسیدن به یک محتوای ارزشمند می پردازیم.

  • راه کار های تولید محتوای خود را بر اساس موتور های جستجو گوگل بهینه سازی کنید: بسیاری از تولید کنند گان محتوا در پایان کار از یک سری واژه ی کلیدی و لینک ها استفاده می کنند تا سئو محتوا را بالا ببرند. اما باید از کیورد هایی استفاده کنند که مناسب محتوا باشد. اگر شما بدانید که کاربرانتان دنبال چه مسائلی هستند می توانید با توجه به نیاز های آن ها بازار یابی کنید و به سوالات کاربرانتان پاسخ دهید که این باعث بالا رفتن سئو محتوا می شود.

 

اصول سئو در نویسندگی

 

  • محتوای وب سایت را خوب طراحی کنید: زمانی که سئو محتوا را رعایت کنید تجربه ی خوبی را برای کاربرانتان به جا می گذارید. باعث می شود که آن ها بیشتر در سایت شما بمانند و مطالب را به اشتراک بگذارند. بهتر است محتوایتان موارد زیر زیر را داشته باشد:
  1. مطالب آموزشی داشته باشد.
  2. ساده و گویا باشد.
  3. سر گرم کنند باشد.
  4. بتوان به آن اعتماد کرد.
  5. مرتبط با نیاز کاربر باشد.
  6. مطالب کامل ارائه دهد.
  7. مطلب بروز و جدیدی باشد.
  8. از منابع موثق نوشته شده باشد.
  9. برای کاربر، کاربردی باشد.

 باید همیشه نکته در نظرتان باشد که شما برای مشتری می نویسید و گوگل نیز بر این اساس آن رتبه بندی می کند.

 

اصول سئو در طراحی سایت

 

  • محتوای مناسبی را تولید کنید: گرامر یا غلط املایی شاید به صورت مستقیم روی موتور های جستجو گوگل تاثیر نداشته باشد ولی در صورت رعایت کردن این موارد  باعث تجربه ی کاربری خوب و اعتبار پیج شما می شود. یا اینکه استفاده از لینک های خارجی هم خوب است اما ممکن است به گوگل بگوید شما چقدر به وب سایت های دیگر وابسته هستید.
  • از کلمات کلیدی مناسب و کاربر پسند استفاده کنید: در اینجا در مورد نحوه ی قرار دادن کیورد صحبت نمی کنیم بلکه می خواهیم به مفهوم و انتخاب خود کیورد بپردازیم. امروزه دیگر کلمه ی کلیدی معیار اصلی برای گوگل نیست فقط می تواند از آن برای بهینه کردن متن استفاده کند.

 

راه کاری برای استفاده مناسب از کلمه ی کلیدی در محتوا:

  1. از تعداد زیاد واژه ی کلیدی بپردازید. برای اطلاع از تعداد این واژه ها نیاز نیست آن ها را بشمارید کافی است از find استفاده کنید و اگر دیدید تعدادشان از حد مجاز بیشتر است شروع به اصلاح کنید و از مترادف آن استفاده کنید. به مقاله چگالی کلمات کلیدی چیست رجوع شود.
  2. باید روال استفاده از کلمات کلیدی بسیار طبیعی باشد. برای این کار نیازی به سخت گیری نیست فقط کافی است از مترادف ها و هم معنی ها و جمع کلمه ی کلیدی استفاده کنید.
  3. از کلمات کلیدی و انواع آن به صورت طبیعی استفاده کنید. نیازی نیست این کار را خیلی پیچیده کنید. می توانید از مترادف ها و جایگزین ها استفاده کنید.
  4. در عناوین ار کلمات کلیدی استفاده کنید. سعی کنید کلمات کلیدی هدفمند باشند.
  5. سعی کنید از کلمات کلیدی در 100 کلمه ی اول استفاده کنید. البته ناشیانه این کار را انجام ندهید ولی به صورت طبیعی در قسمت اول متن کیورد ها را بگنجانید.

 

جمع بندی

در پایان می توانیم بگوییم که کاربران همیشه در حال جستجوی بهترین نتیجه هستند پس با سئو محتوا شما مشتریان خود را به هدفشان می رسانید. و با این کار هم رضایت مشتری را جلب می کنیم هم گوگل را و به طبع رتبه بندی سایت و ترافیک آن نیز بالا می رود. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به بخش مشاوره سئو بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

فهرست مطالب

محبوب ترین دسته بندی ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟