نحوه ی ریدایرکت 301 وردپرس با افزونه و بدون آن

نحوه ی ریدایرکت 301 در وردپرس

ریدایرکت 301 از جمله مباحث آموزش سئو داخلی در وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ است، که برای حل مشکلات صفحاتی که تغییر می کنند یا حذف می شوند بسیار مفید است. این مبحث بیشتر برای سایت هایی که تازه کار هستند ضروری است زیرا ممکن است با تغییرات، سئوی سایتشان به خطر بیفتد.

 

ریدایرکت 301

در دنیای مجازی ریدایرکت های زیادی وجود دارد که هر کدام برای منظوری ساخته شده اند. ریدایرکت 301 برای صفحاتی که بنا به دلایلی آدرسشان تغییر می کند گزینه ی بسیار مناسبی است. به این صورت که هنگامی که کاربر به صفحه ی قبلی شما رجوع می کند، به صورت مستقیم به صفحه ی جدید ارجاع داده می شود اما این عمل آنقدر سریع اتفاق می افتد که کاربر به هیچ وجه متوجه نمی شود. و ریدایرکت 301 همچنین میزان سئویی که صفحه ی قدیم داشته است را نیز به قسمت جدید منتقل می کند.

 

ریدایرکت 301 با دیگر ریدایرکت ها چه تفاوتی دارد:

تفاوت ریدایرکت301 با 302

انتقال آدرس سایت به صورت دائمی است در حالی که در ریدایرکت های دیگر مانند 302 به صورت موقتی است. همان طور که گفته شد در ریدایرکت 301 رتبه و سئو سایت حفظ می شود در حالی که در انتقال موقت به سئو صدمه زده می شود و باید لینک ها دست کاری شوند.

 

ریدایرکت 301 از چه جهتی برای سایت ها مهم است؟

انتقال صفحات سایت باید با دقت زیادی انجام پذیرد زیرا در بهینه سازی و میزان سئو تاثیر مستقیمی دارد.

 

تاثیر 301 بر میزان سئو

اگر ما آدرس صفحه ی قبلی را به صفحه ی جدید ریدایرکت نکنیم گوگل این صفحات را کپی تلقی می کند و تاثیر بسیار بدی بر روی سئوی سایت می گذارد.باید توجه داشته باشید که http و www با هم تفاوت دارند. که بعضی ها از آن جایی که این دو را یکسان می بینند پس در انتقال صفحات از ریدایرکت 301 استفاده نمی کنند که این امر باعث می شود که صفحات کپی به وجود آیند. و نه تنها ترافیک صفحات انتقال نیابند بلکه از نظر رعایت نکات سئو برای گوگل قابل قبول نیستند و همین امر سئو ی وب سایت را بسیار پایین می آورد.

 

چگونه در وردپرس ریدایرکت 301 را انجام دهیم؟

نحوه ی ریدایرکت در وردپرس

هنگامی که صفحه ای حذف می گردد اگر اقدامی نکنیم کاربر با کلیک بر روی آن با 404 مواجه می شود که در مورد این خطا در مقاله ی لینک شکسته یا بروکن لینک چیست صحبت کردیم، روبرو می شود. و باعث عدم رضایت کاربر می شود پس بهتر است که به یک صفحه ی مرتبط انتقال یابد. در ادامه به نحوه ی ریدایرکت کردن می پردازیم:

 

روش های ریدایرکت کردن

  • ریدایرکت 301 با استفاده از فایل  htaccess
  • ریدایرکت 301 با استفاده از قرار دادن کد در head
  • ریدایرکت 301 با استفاده از افزونه های سئو

 

ریدایرکت 301 به استفاده از فایل htaccess

استفاده از فایل htaccess برای ریدایرکت کردن خیلی اصولی تر از بقیه روش ها است. اما مشکلی که وجود دارد این است که اگر خطایی رخ دهد در کل سایت تاثیر می گذارد.

برای شروع از طریق FTP به هاست خود متصل شوید. در روت اصلی هاست فایل htaccess. قابل مشاهده است که باید آن را ویرایش کنید. و سپس کد زیر رابه آن اضافه کنید:

RewriteEngine on

/ Redirect 301 / a – very – old – post / http : // yoursite.com / a – very – new – post

قبل از شروع به Redirect کردن حتما از فایل خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید تا در صورتی که به مشکل بر خوردید بتوانید به حالت اول برگردانید.

 

ریدایرکت 301  با استفاده از قرار دادن کد در head

می توانید با به کار بردن کد های گفته شده در قسمت قبل، آن ها را در بخش head سایت قرار دهید و با این روش یک صفحه را به طور یک جا به صفحه ی دیگر انتقال دهید.

 

ریدایرکت 301 با استفاده از افزونه ی Redirection

شما می توانید تغییرات زیادی را با ریدایرکت 301 به صفحات جدید انتقال دهید مثلا می خواهید page را به blog تغییر دهید برای این کار سخت است یکی یکی این تغییر انجام شود در این جا باید از ساختار Regular استفاده کرد. فقط دقت داشته باشید برای این کار باید تیک عبارت منظم را بزنید.

 

با استفاده از ریدایرکت 301 تمامی پست ها را به پیج دیگر انتقال دهیم:

برای وقتی که مطالب زیادی باید جابه جا بشود به صورت تک به تک این کار امکان پذیر نیست پس باید از راه حل های اصولی استفاده کرد.

اگر پیج ها این گونه هستند:

/ old – page / post – name /

و قصد دارید آن ها به صورت زیر دایرکت کنید:

/ new – page /   postname /

باید در قسمت آدرس اصلی نشانی زیر را وارد کنید و تیک منظم را نیز بزنید:

/  (* . ) / old – page /

سپس در قسمت URL هدف کد زیر را بنویسید:

/ new – page / $1 /

با به کار بردن این سری کد ها باعث می شوید تا تمامی آدرس هایی که  old – page  دارند با ریدایرکت 301 به  new – page  تبدیل شوند.

حال اگر می خواهید تا تمامی لینک های قدیمی سایت خود را ریدایرکت 301 کنید به راحتی با افزونه ی Redirection امکان پذیر است. با وارد کردن قطعه کد زیر:

( * . ) /

سپس در قسمت URL اصلی این کد را قرار می دهیم:

/ https: // newwrite.com / $1

و افزونه های دیگر هم مانند یاست و … نیز وجود دارد که می توانید برای ریدارکت از آن ها استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از ریدایرکت 301

  • از به وجود آمدن صفحات 404 جلوگیری می شود: صفحات 404 صفحه های خطایی هستن که به علت اینکه صفحه ای در سایتی حذف می شود یا تغییر آدرس می دهد به وجود می آید. اگر صفحه ای را تازه نوشته اید و بنا به دلایلی سریع حذف می کنید چون گوگل انقدری فرصت اینکس کردن آن را نداشته و از آن مهم تر کاربران آن را ندیده اند پس مشکلی با حذف آن به وجود نمی آید. بلکه مشکل زمانی به وجود می آید که صفحه ای که مورد تغییر قرار می گیرد قدیمی و ایندکس شده است و کاربران آن را می شناسند. برای حل این مشکل باید از ریدایرکت 301 استفاده کرد.

 

  • صفحه که ایندکس شده را می توانید حذف کنید: هنگامی که صفحه ای در وب سایتتان را به دلایلی مانند قدیمی شده یا زامبی ( به مقاله ی زامبی پیج چیست رجوع شود. ) شده است را می توانید حذف کنید تا به سئوی سایتتان لطمه ای وارد نشود البته باید برای حذف از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

 

  • آدرس های مختلف سایت را به یک سایت انتقال دهید: یکی دیگر از کاربرد های ریدایرکت 301 انتقال آدرس های مختلف به یک آدرس است. گوگل یک سایت را با آدرس های مختلفی ایندکس می کند مثلا سایت وبتانیک را این گونه ایندکس می کند:

Webtanic.com

www.webtanik.com

http:// Webtanic.com

که ما برای این که از صفحات تکراری و از تاثیر منفی آن ها بر روی سئو وب سایت جلوگیری کنیم، از ریدایرکت 301 استفاده می کنیم و همه را به آدرس زیر انتقال داده ایم:

http:// www.webtanik.com

ریدایرکت301

  • کلا آدرس سایت را تغییر دهید: اگر به هر دلیل خواستید آدرس کلی سایت را عوض کنید می توانید با استفاده از ریدایرکت 301 همه ی صفحه های وب سایت را به آدرس جدید انتقال دهید.

 

نتیجه گیری

ریدایرکت 301 بسیار کاربردی است. و با استفاده از آن خیلی راحت می توانید در وب سایت خود تغییرات ایجاد کنید بدون آن که اندکی ترافیک بازدید و یا سئو سایتتان کم شود.بدون شک همانطور که متوجه شدید یکی از عواملی که چنانچه در صورت اجرای اشتباه می تواند به تجربه ی کاربری آسیب بزند و در نتیجه برای سئو دچار مشکل شود ، ریدایرکت های 301 اشتباه می باشد که چنانچه در این مورد مشکلی داشتید میتوانید از طریق خدمات سئو سایت وبتانیک استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

فهرست مطالب

محبوب ترین دسته بندی ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟